۱۳۸۹/۶/۲۶

احمد قابل: من در بند قرنطینه ‏ی زندان وکیل‏ آباد مشهد هستم


سه‏شنبه بیست و سوم شهریور ماه، احمد قابل، تحلیل‏گر سیاسی و اسلام‏شناس منتفد حکومت که پس از هفت ماه زندان، به قید وثیقه در آزادی به‏سر می‏برد، بار دیگر بازداشت شد.
احمد قابل پس از آزادی از زندان، افشاگری‏هایی را در مورد روند بازجویی‏ها و نیز اعدام گروهی در زندان مشهد انجام داده بود.

با خانم مرضیه‏ پاسدار، همسر آقای قابل که در زمان بازداشت همراه ایشان بوده‏اند، گفت‏وگویی کرده‏ام .

آقای قابل پیش از این، در روز هفدهم شهریور به دادگاه فریمان احضار شده و در گفت‏وگویی با رادیو زمانه گفته بود که از ایشان خواسته شده است تا روز بیست و سوم شهریور، یعنی دیروز، به دادگاه مشهد مراجعه کند.

دیروز که به آن‏جا رفتیم، یک سری صحبت‏هایی با ایشان شد و بعد هم ایشان را نگاه داشتند، برای زندان. آخرین خبری هم که از خود آقای قابل داریم، این است که ایشان حدود یک ساعت پیش تماس گرفتند و گفتند: «من در بند قرنطینه‏ی زندان وکیل‏آباد مشهد هستم».

چرا ایشان در بند قرنطینه هستند؟


معمولاً این‏طور است. تا جایی که شنیده‏ام، افرادی که وارد می‏شوند، ابتدا به بند قرنطینه برده می‏شوند. بعد بر اساس تقسیم‏بندی‏های خودشان، آن‏ها را به بندی که باید ببرند، منتقل می‏کنند.

شما بر اساس گفته‏های آقای قابل یا برداشت خودتان، فکر می‏کنید چرا ایشان مجدداً بازداشت شدند؟


آن‏طور که من متوجه شدم، دو موضوع باعث احضار آقای قابل به دادگاه شده بود: یکی گزارشی بود که از اطلاعات نجف‏آباد در مورد سخنرانی ایشان رسیده بود‏ و دیگری مسائلی بودند که آقای قابل از زندان به بیرون منتقل کرده بودند.

مناسبت و موضوع سخنرانی ایشان در نجف‏آباد چه بود؟

آقای قابل بعد از آن‏که از زندان بیرون آمدند، در اولین فرصت گفتند که می‏خواهند بر سر مزار مرحوم آیت‏الله منتظری بروند.

البته ایشان در راه شرکت در تشییع جنازه‏ی آقای منتظری دستگیر شده بودند.

بله؛ به طرف قم و سر مزار آیت‏الله منتظری رفتیم و از آن‏جا هم به نجف‏آباد رفتیم. من خودم همراه ایشان بودم. به مناسبت سیزدهم رجب مجلسی برگزار شده بود که در آن‏جا سخنران آقای قابل بودند.

آن‏جا آقای قابل از آیت‏الله منتظری تجلیل کردند و یک سری مسائل را در باره‏ی دادگاه خودشان و همین‏طور عمل‏کرد مسئولان زندان گفتند و در همان سخنرانی به اطلاعات نجف‏آباد به‏خاطر گزارش‏های غلط‏شان اعتراض کردند و گفتند: «اگر می‏خواهید مطلبی را گزارش کنید، تمام سخنرانی مرا کامل بفرستید تا فردی که می‏خواهد گوش بدهد، متوجه بشود من چه گفته‏ام. نه این‏که شما مطلبی را از میان صحبت‏های من برداشت می‏کنید که به ماقبل و بعدش مربوط می‏شود».

انتظار شما در شرایط فعلی چیست؟ یا خودتان چه اقدامی انجام خواهید داد؟


من به وکیل آقای قابل، دکتر نیکبخت در تهران، خبر داده‏ام. ما بیشتر منتظر تشکیل دادگاه و حکم قطعی هستیم.

چون ایشان در واقع، با وثیقه بیرون بودند.

بله…بله ایشان با وثیقه بیرون بودند و الان هم من حکم بازداشت موفت را دیدم. برگه‏ای که دست مأمور بود، حکم بازداشت موقت بود.
منبع: دانشجو نيوز

۱ نظر:

  1. ندای سبز آزادی : در راستای هجوم نیروهای امنیتی در هفته و روزهای اخیر به دفتر رهبران جنبش سبز واعمال محدودیت های تازه ،مشخص شده است که هدف ستاد کودتا حصر خانگی رهبران سبز است .کودتاچیان در این مدل بی آنکه هزینه بازداشت و زندان کردن مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی به حاکمیت فعلی تحمیل شود ، ارتباطات و رفت و آمدهای این دو کاملا محدود شده است.

    ندای سبز آزادی در همین راستای از ملت سبز ایران دعوت مبکند تا از روز دوشنبه بیست و نهم شهریور ماه با سر دادن ندای الله اکبر حمایت خود را از رهبران جنبش سبز اعلام و به کودتاچیان برای توقف این رفتارهایشان هشدار بدهیم.

    شما رسانه اید ...

    پاسخحذف

تمامي نظرات بدون استثنا درج خواهد شد بجز نظراتي كه حاوي كلمات ركيك باشد.