۱۳۸۹/۶/۱۸

ابلاغ احکام حبس سه دانشجو مشهدی همراه با ضرب و شتم امین ریاحی در زندان وکیل آباد مشهد


سه دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد به نام های مهدی خسروی، امین ریاحی و حمید رضا امیرخانی به یک سال حبس تعزیری که به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است محکوم شدند.
به گزارش دانشجونیوز، این در حالی است که مدیرمسئول نشریه محاوره، امین ریاحی در زندان وکیل آباد مشهد به شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفت. شاهدان علت ضرب و شتم را اعتراض او به فریاد زدن سربازان عنوان کردند امین ریاحی در این  زمینه به دانشجو نیوز گفت: در ابتدا به فریاد کشیدن سربازی که در زندان وکیل آباد مرا صدا می کرد اعتراض کردم اما متصدی پذیرش زندانیان به سمت من حمله ور شد و مرا به شدت کتک زد، این در حالی بود که من با دستبند و پابند جا به جا می شدم، او را تهدید کردم در صورت ادامه ضرب و شتم و فحاشی نامش را گزارش خواهم داد اما او پس از این که مورد اتهامی من، تبلیغ علیه نظام را دید در حالی که به آقایان کروبی و موسوی دشنام ناموسی می داد دوباره به من حمله ور شد و به کتک زدن من ادامه داد.

این فعال دنشجویی دانشگاه فردوسی مشهد همچنین افزود: فحش های ناموسی به من می داد و فریاد می کشید این نظام سی سال است که از پس شما برآمده، جای همه شما کهریزک است و من را تهدید کرد که امشب ده نفر را می فرستم تا به تو تجاوز کنند بچه خوشگل، سوسول و از این حرف ها، بعد هم دشنام هایی به کروبی و موسوی و اوباما و رجوی و خانواده هایشان داد. اطمینان دارم که غیر از این چهار نفر، کسی را نمی شناخت.

وی با فاش کردن نام افرادی که وی را ضرب وشتم کردند به دانشجونیوز گفت: یک سرباز به نام رضا بیات که مسئول انگشت نگاری بود مرا به اتاق دیگری برد و در آن جا به شدت مرا کتک زد، کل این زمان حدود ده دقیقه بود. من در دو سه ساعتی که در آن سالن نگهداری می شدم حداقل چهار مورد دیگر هم دیدم که دو مورد ضرب و جرح ها به وسیله همین آقای بیات بود. پس از آن هم وقتی داشتم از زندان مرخص می شدم، یک سرباز دیگر من و یک زندانی سیاسی دیگر را جدا کرد و از ما چند سوال پرسید. من واقعا توان پاسخگویی نداشتم اما فرد کناری من که جواب های قاطع می داد را کتک زد، متاسفانه اتیکت نداشت و نامش را متوجه نشدم.

امین ریاحی ادامه داد: امروز از پزشکی قانونی تایید ضرب و جرح را گرفتم اما قصد شکایت ندارم، هنوز دو ماه هم از پرونده مشابه ای که آقای صنعتی پور در دانشگاه فردوسی داشتند نمی گذرد، اما شاهد بودیم که علیه ایشان حکم صادر شد. فکر نمی کنم شکایت من، از شکنجه دیگران در زندان وکیل آباد مشهد جلوگیری کند.

گفتنی است این دانشجویان که در نشریات دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت روزنامه نگاری می کردند و به اتهام تبلیغ علیه نظام در نشریه محاوره به یک سال زندان محکوم شدند پیش از این در سال ۸۷ نیز به دلیل فعالیت در نشریات دانشجویی به چهار ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بودند.

۱ نظر:

  1. سلام. جالب است که این خبر را اول بار 10 روز پیش در وبلاگ بنی صدر خواندم و بعد در هرانا و حالا اینجا. کدامیت اول این خبر را منتشر کرده اید بدون ذکر ماخذ؟

    پاسخحذف

تمامي نظرات بدون استثنا درج خواهد شد بجز نظراتي كه حاوي كلمات ركيك باشد.