۱۳۸۹/۴/۲۲

ترانه سبز (77) - هر روز یک ترانه سبز - ساز خاطرات من

تقدیم به مادر سهراب اعرابی

«تهمینه‌ای دیگر در سوگ سهراب»

تصنیف و متن از صبا واصفی 

این تصنیف را به همراه پدرم، «اسماعیل واصفی» به آهنگ سازی «محمدحسین پرنیا» خواندم و تقدیم می‌کنم به آمنه خاتون(پروین) فهیمی، مادر سهراب اعرابی.

این تصنیف را تقدیم می‌کنم به تهمینه‌ای دیگر از تبار سوگواران تاریخ ایران که در سوگ سهرابی نشسته است که تنها می‌خواست؛ لای درز درز نیمکت‌های چوبی کلاس درس، رازیانه بکارد؛ ولی در حریق رویاهای کال‌اش ناپدید شد.

تقدیم به آمنه خاتون که فاجعه از مجرای احساس ملتهب‌اش شره می‌کند و باز سحرگاهان در تالاب متعفن اوین، می‌کوشد در شمارش معکوس زندگی، نخ بادبادک کودکی را بگیرد و زندگی را از لا‌به‌لای  دست‌هایی خشک بی‌سخا بیابد. به او که از صدای پوتین‌های گرگ‌های هار، در پس چپرهای رنگ پریده‌اش، هراسی به دل راه نمی‌دهد و پنجاب دست‌های تهی مانده‌اش در این مرداب گندزای شاه شیخ شجاع کابوسی، پرچم سبزینه‌ی سرو قامت فرزندش را هر روزه بر دیوارهای خانه‌، راهرو و کوچه برمی‌افرازد؛ تا دست‌های رگ زده و بی‌شرم نوش‌دارو فروشان دندان گرد، برای زنده ماندن‌شان، پنجه در حلقوم سهراب‌های این خاک فروکنند. تقدیم به آمنه خاتون که آتش نگاه‌اش، دامن قبای جنایت‌کاران را به آتش فریاد آدمی خواهد سوزاند. به او که نامش را تکرار می‌کنم و کاکایی‌های جهانی به سیبستان‌های آرامش، پناهنده می‌شوند.


متن ترانه :

امشب دوباره بر دل من چنگ میزنی

با ساز خاطرات من آهنگ میزنی

همچون بهار در دل من سبز میشی

یک شاخه گل بر دل تنگ میزنی

 

چون ماه در عبور از این کوچه های تنگ 

در شیشه شکسته دل سنگ میزنی

 

گم میکند دوباره دلم دست و پای خود

تا خانه ی سیاه مرا سنگ میزنی

 

شب با دو چشم مست توام گرم میشود

تا کی دوباره بر دل من چنگ میزنی

 

امشب دوباره بر دل من چنگ میزنی

با ساز خاطرات من آهنگ میزنی

همچون بهار در دل من سبز میشی

یک شاخه گل بر دل تنگ میزنی 


لینک دانلود :

برای دانلود اینجا را کلیک کنید. 


در یادداشت  فوق اسمی برای این ترانه پیدا نکردیم و فعلا نام آن را "ساز خاطرات من" گذاشتیم . 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تمامي نظرات بدون استثنا درج خواهد شد بجز نظراتي كه حاوي كلمات ركيك باشد.